#97 Συζητάμε με την κα Μπέττυ Τσακαρέστου, αναπληρώτρια καθηγήτρια και διευθύντρια του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων ADandPRLAB για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα

Η κα Μπέττυ Τσακαρέστου, αναπληρώτρια καθηγήτρια και διευθύντρια του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων ADandPRLAB συζητάει με τον Μιχάλη Ψαλλίδα για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία αξίας και τις σύγχρονες προκλήσεις από την τεχνολογική εξέλιξη.

Η Μπέττυ Τσακαρέστου είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια και διευθύντρια του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων -ADandPRLAB του Τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού και  επιστημονική υπεύθυνη της CREATIVE+ της Δομής Επιχειρηματικότητας του Παντείου Πανεπιστημίου.

Είναι Branding Chair & European Research Liaison στο International Communication Division (ICD), Association for Education in Journalism and Mass Communication (AEJMC) από το 2016 και μέλος του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Επικοινωνίας από το 2002.  Είναι μέλος της ομάδας μεντόρων στο The People’s Trust (https://www.thepeoplestrust.org/poioi-eimaste)  

 Με υποτροφία του U.S Department of State συμμετείχε ως International Exchange Scholar στο  Study of U.S. Institutes (SUSI) on Journalism and Media at Ohio University  (2015)

Έχει σπουδάσει κοινωνιολογία και τις πολιτικές επιστήμες (1987) και έχει λάβει Διδακτορικό Δίπλωμα (1997) στην επικοινωνία από το Πάντειον Πανεπιστήμιο, με ειδίκευση στη μελέτη της Διαφήμισης κατά την περίοδο του Φορντισμού και του Μετα-Φορντισμού, τις εταιρικές δομές, την εταιρική κουλτούρα και την παραγωγή διαφημιστικών μηνυμάτων.

Το διδακτικό και ερευνητικό της έργο σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, σε συνεργασία- συν-δημιουργία με ηγετικά στελέχη και φορείς του οικοσυστήματος της επικοινωνίας, των ψηφιακών μέσων/ εκδοτών και της καινοτόμου επιχειρηματικότητας, από την Ελλάδα και το εξωτερικό επικεντρώνεται συνδυαστικά στα ακόλουθα πεδία: στρατηγικό branding,  διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις και διαχείριση κρίσεων με έμφαση την ψηφιακή επικοινωνία και εφαρμογές, ψηφιακή δημόσια διπλωματία, startup επιχειρηματικότητα και τεχνολογίες αιχμής στα πεδία της επικοινωνίας, των μέσων και της δημιουργικής οικονομίας,  κοινωνικά ζητήματα, κοινωνική καινοτομία και εταιρική κοινωνική ευθύνη υπηρετώντας τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, πολιτιστικό marketing και επικοινωνία, branding των πόλεων, με μεθοδολογίες συν-δημιουργίας, design/systems thinking. Από το 2014 συμμετέχει στο MC του προγράμματος COST για την Ελλάδα.

Το 2015 ξεκίνησε  μια εκδοτική σειρά με θέμα την  “Ψηφιακή Κουλτούρα” σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Πεδίο.

Στο πεδίο του Ψηφιακού Γραμματισμού- Media and Information Literacy, συνέδεσε το  ADandPRLAB ως μέλος του Περιφερειακου Παραρτήματος EU Sub-Chapter Mediterranean Group της UNESCO- UNESCO MIL Alliance (2021) το οποίο έχει σκοπό την καταγραφή και ανάδειξη δράσεων και πολιτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία.

Συμμετέχει στο  Digital Communication Network ως συνεργάτης.

Το 2020 μέσω της συμμετοχής της στο World Learning- Alumni TIES International Exchange Seminars  του Department of State των ΗΠΑ, έλαβε μια μικρή χρηματοδότηση για το ερευνητικό-εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε Ελλάδα και Ινδία με τίτλο «The Room Where It Happens”  (https://vimeo.com/showcase/8660968 & https://www.facebook.com/theroomwhereithappensproject) για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στο περιβάλλον των κρυπτογραφημένων εφαρμογών και κλειστών ομάδων συνομιλίας).

Στο πεδίο της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, συμμετέχει ενεργά μέσω του υπο-εργαστηρίου Startup Lab του ADandPRLAB από το 2012 στη συν-διοργάνωση και υποστήριξη εξωστρεφών δράσεων για την  ανάπτυξη κουλτούρας καινοτομίας μέσω της εμπειρικής μάθησης και διοργάνωσης σειράς διαγωνισμών επιχειρηματικότητας (Startup Weekends),  συνδέοντας το εργαστήριο, το Τμήμα και το Πάντειον Πανεπιστήμιο με τις ευρύτερες εξελίξεις στο οικοσύστημα της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας. To 2016 διοργάνωσε το πρώτο Athens Startup Weekend on “Entrepreneurial Journalism με την υποστήριξη της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα και σε συνεργασία με το Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism του CUNY Graduate School of Journalism.

Τον Μάιο 2018 συν-διοργάνωσε το 2nd Athens Startup Weekend on Entrepreneurial Journalism focusing on Audio and Radio Innovation and Summit εγκαινιάζοντας το πρωτόκολλο εκπαιδευτικής συνεργασίας για θέματα startup επιχειρηματικότητας και καινοτομίας μεταξύ του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων του Παντείου Πανεπιστημίου και του Antenna Music

Στο πεδίο της νεανικής επιχειρηματικότητας έχει ανάλογες δράσεις από το 2012 με τη διοργάνωση ή τη συμμετοχή ως μέντορας ή κριτής σε ειδικά θεματικά Startup Weekends όπως το Startup Weekend University 2012, 2013, Startup Weekend EDU, 2014.

Από το 2013 συνεργάζεται με τον ΣΕΚΕΕ  συνδέοντας το ADandPRLAB με μια σημαντική πρωτοβουλία του  ελληνικού οικοσυστήματος καινοτομίας συμμετέχοντας και υποστηρίζοντας την Ελληνική Αποστολής στο Mobile World Congress (MWC)/ 4ΥFN στη Βαρκελώνη σε θέματα επικοινωνίας στα ψηφιακά μέσα και στα κοινωνικά δίκτυα.

Το 2018 ξεκινά η συνεργασία της με το δημοσιογραφικό startup  insidestory.gr ως ακαδημαϊκός- σύμβουλος για το συν-σχεδιασμό του #YourStory στο πεδίο της συμμετοχικής δημοσιογραφίας, συνδέοντας δημοσιογράφους και αναγνώστες σε μια κοινή εμπειρία δημοσιογραφικής έρευνας και αρθρογραφίας.

Ως επισκέπτρια ερευνήτρια στο CUNY- Graduate School of Journalism- Tow-Knight Center for Entrepreneurial Journalism (2017) εστίασε στο πεδίο της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στα Μέσα και τη δημοσιογραφία και συμμετείχε στο ανοιχτό συνεργατικό textbook με τίτλο «Media Innovation and Entrepreneurship»

Έχει διδάξει διαχείριση κρίσεων και διαχείριση φήμης ως επισκέπτρια καθηγήτρια στο Copenhagen Business School (2017-2013),  city branding, στο Warsaw School of Economics (2016) και Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και επιχειρηματική ηθική στο MBA Program του Πανεπιστημίου Κύπρου (2011-2007). Μέσω του διεθνούς προγράμματος Erasmus+  δίδαξε στο Zhejiang University, Κίνα (2017, 2018),  και στο Alberto Hurtado University, Χιλή (2018) επιχειρηματικότητα και καινοτομία στη δημοσιογραφία και στα ψηφιακά Μέσα.

Το 2015 σε συνεργασία με τέσσερεις ακαδημαϊκούς στον τομέα των Μέσων και της Επικοινωνίας από Αφρική, Χιλή και Κίνα που συμμετείχαν στο πρόγραμμα SUSI ξεκινούν την ψηφιακή πλατφόρμα “Connecting Cities” με στόχο να συνδέσουν μέσα από αφηγήσεις πέντε πόλεις, σε τέσσερεις ηπείρους (Αθήνα, Καμπάλα, Κίτο, Σαγκάη, Σαντιάγκο).

Το 2017 The Bureau of Educational and Cultural Affairs of the U.S. Department of State έδωσε την τιμητική διάκριση  “Betty Tsakarestou International Exchange Alumna/Alumnus of the Month” για τη συνολικό της έργο ως επικεφαλής του Εργαστηρίου Διαφήμισης και Δημοσίων Σχέσεων και για το «Connecting Cities Project”. Επίσης το έργο της παρουσιάστηκε στη μικρή σειρά video documentaries με τίτλο “Women Changing Greece” μια πρωτοβουλία και υλοποίηση της Πρεσβείας των Η.Π.Α. στην Αθήνα

Το 2012 διοργάνωσε το πρώτο Athens Co-Creation Workshop με την υποστήριξη της Ericsson και σε συνεργασία με το Copenhagen Business School.

Επόμενες διοργανώσεις Cities Co-Creation Workshops πραγματοποιήθηκαν στα Ιόνια Νησιά (2014) με τη συνεργασία του ADandPRLAB, του TEI Ιονίων Νήσων και του Copenhagen Business School. Το 2015 συμμετείχε στη διοργάνωση του Cities Co-Creation Living Lab στο πλαίσιο του «The Peoples Meeting in Bornholm» στη Δανία.  

Ανέλαβε τη Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Ραδιο-Τηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας, με κύριο έργο την ψηφιακή μετάβαση του φορέα ( 2010-2012).  Διετέλεσε επίσης μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΙ Ιονίων (2010- 2017).  Το 2010 ορίστηκε εκπρόσωπος του Υπουργείο Παιδείας στην Επιτροπή Ειδικών για θέματα «Ψηφιακού Γραμματισμού».

Από το 2007-2010 διετέλεσε μέλος της συντακτικής επιτροπής της μηνιαίας έκδοσης «Βήμα Ιδεών» στον  Δημοσιογραφικό Οργανισμό Λαμπράκη.

 

Περισσότερα:

https://www.linkedin.com/in/bettytsakarestou/?originalSubdomain=gr

https://creativeplus.panteion.gr/ 

https://www.facebook.com/groups/517628691583221/